Inbound marketing

wat-is-inbound-marketing
Bert Bossier

Geschreven door Bert

23 februari 2021

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing wordt in de wondere wereld van marketing gebruikt als overkoepelende term om alle marketingtechnieken aan te geven die waardevolle content opbrengen en vaak op maat gemaakt zijn. Het is het tegenovergestelde van outbound marketing, waar er meer wordt ingezet op massamedia zoals lineaire tv en radio.

Deze vorm van marketing werkt volgens het pull-principe waarin je consumenten gaat aantrekken naar je merk zonder pusherig over te komen (in tegenstelling tot de push-strategie). Je speelt in op de behoeftes van de klant die ze hebben. Of die nu latent zijn of niet. Om te werken volgens een inbound strategie, dien je je klant of prospect te entertainen zonder te doen aan cold calling. Dit kan bijvoorbeeld via social media marketing, blogs, het opzetten van een content strategie…

Vaak kan je dit ook nog versterken door een automation in te bouwen die zorgt dat het geheel op maat gebeurt van de buyer persona van de persoon die je wenst te bereiken.

Gerelateerde blogs

DAGMAR

DAGMAR

DAGMAR staat voor Defining Advertising Goals for Measuring...

Lees meer