E-mailmarketing

Emails zijn nog altijd het populairste én een van de meest doeltreffende vormen van digitale marketing. Wij leggen je uit waarom.

Neen, het hoeft geen spam te zijn.

Waar je met social media en zoekmachines meestal enkel personen bereikt die iets nodig hebben, zorgt e-mail ervoor dat je bijna altijd in de inbox van de ontvanger komt. En nee, dat hoeft niet in de spambox te zijn wanneer je de correcte regels toepast.

We kennen het allemaal wel, overvolle inboxen met irritante reclame. Wij willen bewijzen dat het ook anders kan. Hoe je dat doet, lees je hieronder.

e-mailmarketing-spam-baltius
girl-checking-emails-baltius

Waarom is het nog altijd zo belangrijk?

    1. Het is budgetvriendelijk: emailing platformen als Mailchimp maken het zelfs mogelijk om maandelijks tot 12 e-mails gratis te versturen.
    2. Brand awareness: mensen checken meer dan ooit hun e-mail. Het is dan ook een snelle manier om te communiceren met je doelgroep.
    3. Makkelijk te meten: de meeste emailing tools maken het mogelijk om via dashboards de prestaties van je campagnes nauwkeurig op te volgen.

Hoeveel e-mails lees je eigenlijk zelf?

emailmarketing-burnout-baltius.be

Wellicht niet zoveel, en dat weten we.

Juist daarom is het belangrijk om een doordachte mailingstrategie uit te werken voor je klanten. Want de tijd waarin we zomaar klikten op het even wat, ligt al even achter ons. Wil je gebruik maken van dit krachtig communicatiemiddel dien je nauwkeurig te werk te gaan en de mail correct in te stellen. Doe je dat niet riskeer je regelrecht in de spambox of virtuele prullenmand terecht te komen.

Net daarom dien je je doelgroep voor een campagne goed te filteren. Dat kan dankzij segmentatie die de verschillende tools aanbieden waarmee wij werken. Wil je nieuwe klanten aantrekken? Dan moet je zorgen dat ze snel hun weg kunnen vinden om zich aan te melden.

Ook copywriting blijft belangrijk. We helpen je er met plezier mee.

Tijd voor een succesvolle campagne?

Ja? Dat horen we graag! Laten we dan snel een afspraak maken. Zo hoeven je lezers niet op hun hoger te zitten.