Case Study

TWICE is een Roeselaars evenementenbureau dat onder meer instaat voor de jaarlijkse sinterklaasparade die nationaal gekend is. Baltius stond in bij het ontwikkeling van SEA campagne die zowel corporate als personeelsfeesten in de spotlights plaatste.

twice-entertainment-case-baltius
twice-website-homepage

De briefing

TWICE Entertainment is als professioneel evenementenbureau reeds een begrip in Roeselare en omstreken maar kon nog verder als merk naar voren komen in de omliggende Vlaamse regio’s. Baltius koos om brand awareness te deden als eerste stap van de sales funnel.

Dit deden we voor de twee grootste services: personeelsfeesten en corporate events. Het opzetten van de campagne bestond in totaal uit meer dan 204 zoekwoorden.

De doelstellingen

Het belangrijkste was om meer aandacht te vestigen op de verschillende cases om in de spotlights te komen bij bestaande bedrijven. Hieraan gekoppeld dienden ook betere CTR-rates te behalen. De campagne werd nauwkeurig gericht volgens de doelgroep van dit Roeselaars evenementenbureau

De strategie

Bij het onderzoek merkten we dat de SEO van TWICE nog niet geoptimaliseerd was. Door de ervaring met het CMS-systeem (Wix) werd alles op alles gezet om de website te structureren voor zoekmachines. Hierbij werkten we ook aan de versnelling van de website om hoger te scoren in Google. Na de lancering stuurden we de campagne geregeld bij.

 

  • Meer bezoekers op de website.
  • Meer impressies behalen met de ads.
  • Bezoekers langer op de pagina houden.
  • Betere CTR-rates behalen.
  • Meer nadruk leggen op de cases.

Het resultaat

De campagne behaalde in slechts 25 dagen tijd meer dan 7000 impressies. Hieraan gekoppeld was het mogelijk om dankzij de advertenties en een CRO-optimalisatie meer dan 96 bedrijven te laten overtuigen contact op te nemen met TWICE. Dankzij de SEO-optimalisatie slaagden we er in om de bounce rate te doen dalen met 24% ten opzichte van de maand ervoor. Search Engine Advertising zorgde er overigens voor dat het bedrijf nationaal werd bereikt.

Conversies

%

Daling in bounce rate

Gemiddelde CPC

Sessies

Onze andere pronkstukken

Ontdek hieronder hoe we deze bedrijven hielpen met hun projecten.

communiekrant-copywriting-baltius

Copywriting

De Communieplanner is onderdeel van het populaire magazine Steps. Baltius zorgde voor aangepaste content.

graphic-design-baltius-mockup

Graphic Design

Ontdek hoe we een volledig nieuwe huisstijl ontwierpen voor BA Automative.

marketing-automation-baltius-case

Marketing Automation

Ontwikkeling van een volledige flow voor een complete automatisering met emailmarketing.

{

We willen bedrijven helpen met een unieke ervaring te scheppen tussen hun klanten. Dat doen we door het bedenken van creatieve campagnes die zijn gebaseerd op een haalbaarheidsstudie.

Bert Bossier

Zaakvoerder, Baltius

bert-bossier-baltius-ceo

Klaar om erin te vliegen?

Ja? Dat horen we graag! Laten we dan snel een afspraak maken. Zo moeten we je klanten niet op hun honger laten zitten.