Case Study
BA Automotive is een fictief automerk dat werd opgericht door Bert Bossier in het kader van een schoolopdracht. De missie bestond erin een volledig nieuwe huisstijl op te zetten van een merk in een gekende sector.

De briefing
Bossier Automotive werd in 2020 opgericht door Bert Bossier. Als ondernemer voelde hij altijd al het gebrek aan een kwalitatief Belgisch automerk waar duurzaamheid, kwaliteit en luxe centraal staan. Het belangrijkste aspect van dit merk is echter dat het betaalbaar blijft voor de consument. Alle wagens hebben een elektrische aandrijving en worden geproduceerd zonder gebruik van fossiele brandstoffen en met herbruikbare materialen.
Er zijn vier fictieve vestigingen: Roeselare, Brugge, Antwerpen en Brussel. BA stond in voor het volledige grafische design van de lancering.
De doelstellingen
Om het gebruik van een consistente huisstijl te promoten bij de verschillende werknemers van BA Automotive, werd een volledige huisstijl ontworpen. Daarnaast hielpen we ook met het opbouwen van een volledige social media strategie die aansloot bij de reeds gecreëerde huisstijlgids.

De strategie
Voor de creatie werd gebruik gemaakt van professionele software als Indesign en Photoshop. Al het materiaal werd bovendien aangeleverd in de verschillende formaten. Zodat ook nadien het mogelijk zou zijn om dit voor diverse doeleinden te gebruiken.
- Creatie van een volledige huisstijlgids
- Opmaak van een uniek logo
- Drukwerk van een luxe brochure
- Mockups voor social media
- Visitekaartjes en gepersonaliseerd briefpapier

Het resultaat
Met 19/20 behaalde Baltius voor dit project een grote onderscheiding. Omdat het een fictief merk betreft, zijn hier geen resultaten voor beschikbaar. Al kregen we van verschillende partijen te horen dat Bossier Automotive klaar is om gelanceerd te worden dankzij dit promomateriaal.
Onze andere pronkstukken
Ontdek hieronder hoe we deze bedrijven hielpen met hun projecten.
Copywriting
De Communieplanner is onderdeel van het populaire magazine Steps. Baltius zorgde voor aangepaste content.
Search Engine Marketing
Lancering van een SEA campagne voor evenementenbureau TWICE Entertainment uit Roeselare.
We willen bedrijven helpen met een unieke ervaring te scheppen tussen hun klanten. Dat doen we door het bedenken van creatieve campagnes die zijn gebaseerd op een haalbaarheidsstudie.

Klaar om erin te vliegen?
Ja? Dat horen we graag! Laten we dan snel een afspraak maken. Zo moeten we je klanten niet op hun honger laten zitten.