Case Study
WiSEO is een full-service SEO agency dat bedrijven helpt om online zichtbaar te zijn in zoekmachines. Baltius was verantwoordelijk voor het opzetten van een automation flow waarbij alle formulieren in een proces werden verwerkt.

De briefing
WiSEO maakte al enkele jaren gebruik van een opensource platform voor de automatisering van hun Academy en het voeren van emailmarketing naar hun klanten. Dit systeem was echter verouderd, daarom onderzocht Baltius wat de beste oplossing was en hoe we de theorie naar de praktijk konden brengen.
Hierbij hielden we aandacht voor zowel de gebruiksvriendelijk, tijd als budget.
De doelstellingen
Een automation flow uitwerken voor zowel de nieuswbrief als de opleidingen (SEO Academy en SEO Tech Academy). Hier creëerden we een emailmarketing op maat die aansloot op de huisstijl van WiSEO. Om snel de juiste leads te bekijken zorgden we voor een concreet puntensysteem.
De strategie
Als eerste zorgden we voor een complete map van deze automation flow waarbij we haalbaarheid koppelden aan een budgetvriendelijk systeem voor deze marketing automation.
- Uitwerken van een puntensysteem
- Marketing automation van A tot Z
- Emailmarketing op maat van het bedrijf
- Rapportering en guidelines uitwerken
- Migratie van oud naar nieuw systeem
Het resultaat
WiSEO is nu officieel klaar voor een nieuw decennium waarbij hun marketing automation volledig op punt staat. Bovendien biedt het nieuwe mogelijkheden om te doen aan lead nurturing. Na een grondige uitleg werd het systeem in gebruik genomen en is de database overgezet naar de nieuwe manier van werken voor het hele team.
Onze andere pronkstukken
Ontdek hieronder hoe we deze bedrijven hielpen met hun projecten.
Copywriting
De Communieplanner is onderdeel van het populaire magazine Steps. Baltius zorgde voor aangepaste content.
We willen bedrijven helpen met een unieke ervaring te scheppen tussen hun klanten. Dat doen we door het bedenken van creatieve campagnes die zijn gebaseerd op een haalbaarheidsstudie.

Klaar om erin te vliegen?
Ja? Dat horen we graag! Laten we dan snel een afspraak maken. Zo moeten we je klanten niet op hun honger laten zitten.