Digitale marketing voor iedereen

digitale-marketing-baltius
Bert Bossier

Geschreven door Bert

7 mei 2020

Baltius werd in 2020 opgericht door Bert Bossier. Als student behaalde hij een bachelordiploma bedrijfsmanagement marketing aan Howest. Digitale marketing heeft meestal twee uitersten. Grote bedrijven doen vaak beroep op agentschappen, die dan aanzienlijke bedragen factureren aan hun klanten. Kleine bedrijven daarentegen hebben vaak weinig kennis van digitale marketing. Ze hebben een Facebookpagina waar ze soms eens wat op posten, hebben misschien een gratis website gemaakt…

E-commerce in België

Maar daar stopt het meestal bij. Gelukkig zijn er altijd wel enkelingen die het voorbeeld geven. Bedrijven als Torfs, JBC, Standaard Boekhandel zijn Belgische ondernemingen die hun e-commerce business naar een hoger niveau willen brengen. Alhoewel dat heel positief is en een vereiste is om future-proof te zijn, het is niet voldoende om er ook de gehoopte ROI uit te halen. Daarvoor is een mindshift vereist bij de Belgische consument.

Becommerce, een vzw die zich engageert om Belgische e-commerce te doen groeien, onderzoekt elk jaar het online shoppinggedrag van de Belgen. Zij stelden vast dat een Belg in 2019 gemiddeld € 1363 spendeert. Een mooi bedrag en tevens een groei van 8% ten opzichte van 2018. Maar wanneer we dit verder onderzoeken, valt op dat veel daarvan naar buitenlandse bedrijven gaan. Lokaal kopen wordt aangemoedigd, met succes, maar het heeft nog niet voor de nodige doorbraak gezorgd zoals bij onze noorderburen.

Consistent contentmarketing voeren

Nu, alhoewel e-commerce significant is om ons land toekomstgericht te maken, het is niet voor iedereen aanbevolen. Dienstenbedrijven bijvoorbeeld. Zij kunnen wel leads creëren met de hulp van een krachtige website (onderhouden met een geschikt CMS-systeem) en door continu goede marketing te voeren. Het woordje continu is hier een belangrijke. Er rijzen verschillende start-ups en bedrijven uit de grond die in het begin volop actief zijn, maar na een tijd geven die er de brui aan. Consistent content marketing is dus een belangrijke peiler van digitale marketing. Iets waar we bij Baltius ook veel aandacht aan geven.

Digitale marketing houdt dus e-commerce en contentmarketing in, maar daar stopt het natuurlijk niet bij. Alles wat je doet om online aandacht te trekken valt onder dit begrip. En dat is veel. Heel veel. Maar bij Baltius zien we dat volledig zitten en kijken we naar het breder plaatje. Als afgestudeerde beschik ik over een gezonde dosis creativiteit en realiteit. Dagelijks volgen we opleidingen om mee te zijn met de nieuwste trends inzake digitale marketing. Dat passen we toe in alle projecten, met dezelfde aandacht en passie voor elke klant.

Laten we samenwerken!

We zitten te popelen om jouw verhaal in de kijker te zetten.

Gerelateerde blogs

Dit was SEO Benelux ’20 in Gent

Dit was SEO Benelux ’20 in Gent

Op 27 februari 2020 was het opnieuw zo ver: de eerste SEO Benelux meetup van het jaar in Gent. De focus van deze editie lag op e-commerce SEO en opnieuw werden veel interessante inzichten uitgewisseld.

Lees meer