Biografie

Ontdek hoe Bert Bossier Baltius oprichtte.

Sinds de middelbare school had Bert altijd een passie voor creativiteit en de digitalisering van België. Na een opleiding van 6 jaar Marketing en Ondernemen (het voormalige Handel) aan de Burgerschool in Roeselare, koos hij voor de bacheloropleiding Bedrijfsmanagement met afstudeerrichting Marketing. Hier groeide zijn passie voor marketing en sales. Reeds in het eerste jaar koos hij ervoor om zijn kennis te toetsen in het werkveld. Dat deed hij op de marketingafdeling van Modular Lighting Instruments in Roeselare. Een beursgenoteerd bedrijf dat onderdeel uitmaakt van Philips (nu Signify). Deze studentenjob bood hem ook inzichten in creatieve marketingcampagnes voor een architecturaal verlichtingsbedrijf.

In het tweede jaar werd de theorie nog verder omgezet in de praktijk door middel van een stage. Die deed Bert op de marketingafdeling van Roularta Local Media. Hij werkte er voor nationale kranten als De Zondag en Deze Week (de Streekkrant). Ook Steps Magazine en nieuwe media zoals Postbuzz werden behandeld. In de zomer van 2019 werkte hij opnieuw op de marketingafdeling van Modular Lighting Instruments na een positieve evaluatie. Het laatste schooljaar werkte hij voor de module Adviesbureau als marketing consultant voor verschillende bedrijven. Hierdoor kreeg hij ook een echte passie voor Search Engine Marketing, wat ervoor zorgde dat hij vanaf februari stage deed in WiSEO.

Ondertussen groeide ook de passie om als student-zelfstandige een eigen onderneming op te richten. Die kwam er naar aanleiding van een SEM-campagne voor TWICE Entertainment. Door de positieve resultaten vroeg men of hij ook na de schoolperiode de campagne verder wou begeleiden. Dit leidde tot gesprekken met de dienst Howest Onderneemt. Zo werd Baltius geboren.

bert-bossier-baltius-ceo